About KRi

WHO WE ARE

우리는 지난 30여 년간 정부 및 공공기관, 국내외 기업의 현안을 분석 연구하여 고객과 함께 상생의 가치를 실현하기 위해 달려왔습니다.

우리 직원들은 고객의 가치 창출을 위한 리서치 컨설팅의 최고 전문가들로 구성되어 있습니다.

For the past 30 years, we have strived to fulfill the value of coexistence,
by analyzing pending issues of the government, public institutions, domestic & international enterprises.

We are group of the top experts in research consulting field for client value creation.

Where We Are From

Image Description

박 영 준
Founder
YoungJun Park
Founder

“The First Value Creator”

“우리는 과학적 조사와 전략적 컨설팅을 지향하며, 기업과 사회의 동반자로 가치를 공유하고 미래를 준비해 나가는 파트너로 조사업계에서 선도적 역할을 수행할 것입니다”

We pursue scientific research and strategic consulting, and take a leading role in the research industry as a partner of companies & the society, sharing value and planning for the future.

Image Description Image Description

KRi History

  •  

    창업 그리고..

    Foundation and pioneer

    1988 ~ 1998

    Image description

    “한국 사회여론조사를 주도하다”

    · 국내 최초 CATI & CAPI 시스템 구축
      (선거조사, 유권자 관리 시스템 도입)
    · 지방선거, 총선, 대선 예측조사 성공적 수행

    “Leading the public opinion on politics & election of Korea.”

    · First to build CATI & CAPI system in Korea
    (Introduction of election research, voter management system)
    · Successful prediction of local, general and presidential election research

  • 21세기를 맞이하며..

    Welcoming the 21st century with new relationship

    1999 ~ 2008

    Image description

    “글로벌 조사회사와 제휴를 통한 확장”

    · 영국계 리서치회사 Research International과 합작법인
      ㈜리서치인터내셔날 KRC 설립
    · 홍콩계 DUN & Bradstreet와 업무제휴
    · 고객만족도 전문기관 JD Power와 합작법인 설립
    · 고박영준 회장, 한국조사협회 회장 역임

    “Expansion through partnership with global research companies.”

    · Establishment of joint company with Research International, British research company, Research International KRC Inc.
    · Business partnership with DUN & Bradstreet, Hong Kong data & analytics company
    · Establishment of joint company with JD Power, customer satisfaction specialized agency
    · The late KRi chairman, Young Jun Park, serve as a chairman of Korea Research Associationas

  • 성장의 엔진을 가동하다..

    Operate & secure growth engine

    2009 ~ 2018

    Image description

    “종합 리서치 회사로 위상을 공고히 하다”

    · 22년 연속 선거 예측 조사 성공적 수행
    · 사회여론조사 본부, 마케팅 본부 체제 구축
    · 기업부설 마켓인텔리전스 연구소 개설

    “Strengthening status as comprehensive research company.”

    · Successful prediction of election research for 22 years & running
    · Organize Public & Market research headquarter
    · Established affiliated Market Intelligence Research Institute

  • 성장의 축을 세계로..

    Extend & Grow our specialty to Global market

    2019 ~

    Image description

    “명실상부한 글로벌 리서치 컨설팅 회사로의 기반 구축”

    “Establishing foundation as a true global research consulting company.”

KRi 5 Values

Image Description
“고객 가치 창출을 위한 구성원의 역량을 극대화하며 패러다임 리딩”
“구성원 개개인의 다양한 개성과 관점을 존중, 의견공유를 통한 함께 하는 문화”
“마음, 정신과 신체가 건강한 구성원”
“우리에게 가장 소중한 것은 가족, 가족과 함께하는 회사”
“구성원의 독립성과 자기 결정권을 통한 활동 자율성 보장”
Image Description
“We value & maximize Competency of our members
by creating paradigm reading opportunity and client oriented value.”
“We value & apprise individuality of each member and create
Harmonious culture through continuous opinion sharings.”
“We value & care for a Healthy mind, spirit and body. ”
“We value & retain one community spirit. KRi members are one big Family.”
“We value & secure Autonomy in duty and organization through
independency and self-determination.”

Our Leadership

박 태 영

Vice Chairman CEO / Business Partner

박태영 부회장은 변화하는 시장환경 및 고객 니즈에 맞는 성장 방향 수립을 통한 비즈니스 성과 창출에 Core Role을 담당하고 있습니다. 국내·외 비즈니스 네트워크 구축, 신규 사업 개발 및 투자 결정을 통한 KRi의 성장 역량 구축에 힘쓰고 있습니다.

"한가지를 하더라도 전문적으로 제대로 한다" 는 신념 하에 본 업의 Quality Improvement에 무게를 두고 있으며, 전문 기술과 영역을 가진 업체, 인력과 Collaborative 네트워크 구축을 통해 함께 다양한 기회를 창출하고자 합니다. 서로에 대한 Understanding & Empathy를 통하여 의미있는 비즈니스 기회를 생성하고, Open mind로 새로움을 받아들이고 활용할 수 있는 자세가 회사 성장의 기반이라고 믿고 있습니다.

박태영 부회장은 2007년부터 KRi에서의 다양한 경험을 통해 회사 운영과 성장에 주요한 동료 staff의 Unity & Motivation 요소를 찾아내고, Shared Value Management의 토대를 구축하였습니다.

퍼듀대에서 경영학을 전공한 박태영 부회장은 청소년기를 미국에서 생활하며 각기 다른 나라, 환경에서 온 인원들과의 생활을 통해 다양한 사고방식 과 풍습들을 경험하며, Diverse Vision을 형성할 수 있었습니다. 또한 자립심과 긍정적인 마인드를 함양하며 회사 운영의 기반을 마련했습니다.

박태영 부회장은 수영, 크로스 트레이닝 등 활동적인 취미 활동을 통해 Positive & Proactive한 기운을 형성하고 유지하기 위해 노력합니다.

TaeYoung Park

Vice Chairman CEO / Business Partner

TaeYoung Park, Vice Chairman, is in charge of the core role to establish growth direction in accord to the changing market environment and clients' demand. He strives to develop domestic·foreign business network, new business field and investment for better opportunities.

Acting up to his belief of "Perform with dignity & profession", he focuses on quality improvement of the work, and aims to create various opportunities through building collaborative network with enterprises that have notable technology & field and human resource. He believes that the attitude of 'Understanding & Empathy towards each other' creates business opportunities, and accepting and utilizing freshness with an open mind is the basis for company growth.

Since 2007, with various experiences at KRi, he has learn that 'Unity & Motivation' is the key factor for company management & growth and has built the foundation of shared value management.

He spent his adolescence in the US where he developed 'Diverse Vision' through communicating with people from various countries and environments. Also, he formed his base for company management promoting independence and a positive mind. He majored Business Administration in Purdue University.

He makes effort to create and maintain positive & proactive energy through active hobbies such as swimming, cross-training, etc.

Image Description

조 우 철

President CEO / Business Partner

조우철 대표는 2019년 3월 KRi에 신임 공동대표로 부임하여 빠르게 변화하는 시장환경 및 고객 니즈에 맞은 회사 성장 전략의 수립 및 실행을 리딩하고 있으며, 직원의 역량 강화를 통해 고객에게 최상의 가치를 제공함으로써 고객 확대 및 회사의 질적·양적 성장에 기여하고 있습니다.

조우철 대표는 지난 23년간 다양한 산업분야 및 주제로 마케팅 리서치를 수행하였으며, 특히 FMCG(식품, 음료, 생활용품, 주류, 담배 등) 및 금융, 전자분야에서 국내 및 해외 프로젝트를 성공적으로 수행한 경험을 보유하고 있습니다. 최근에는 국내 기업의 해외 진출을 위한 Go to Market Strategy 관련 프로젝트 수행에 높은 관심을 보이고 있습니다.

조우철 대표는 KRi에 부임하기 전 TNS, Ipsos 등 전세계 최고의 글로벌 리서치 회사에서 리서치 업계 트랜드와 시스템을 경험하였으며, 특히 Ipsos의 성장에 큰 기여를 하였습니다.

중앙대학교에서 심리학 석사를 취득하였으며, 2003년부터 남서울 대학교에서 광고홍보학을 가르치면서, 리서치를 알고자 하는 많은 분들에게 기회를 제공하고자 노력하고 있습니다. 1997년 결혼하여 아내와 중학생 아들이 있으며, 주말에 아들과 함께 농구와 수영을 하고 함께 영화 감상도 하면서 친구처럼 지내고 있습니다.

WooChul Cho

President CEO / Business Partner

WooChul Cho is newly appointed as CEO on March 2019, and is leading establishment & operation of the growth strategy in accordance to the changing market environment and customer needs. Also, he is contributing to client expansion & qualitative development strengthening our members' capability.

For the past 23 years, he has experienced marketing research in diverse industry and topics, and has successful experience of domestic/foreign projects in FMCG(food, drink, daily supplies, liquor, cigarette, etc.), Finance & Electronics industry. He is highly interested in conducting projects related to 'Go to Market Strategy' for overseas expansion of domestic companies.

He experienced the latest trend and system of research industry in best global research firms such as TNS and Ipsos, and has greatly contributed to the growth of Ipsos.

He has Master's degree in psychology at Chungang University, and he teaches Advertising and public relations at Nam Seoul Univeristy since 2003 in which he strives to provide opportunities to learn more about research. He got married in 1997, and has a son currently attending middle school. He tries to have very friendly and intimate relationship with his son playing basketball and swim with him during weekends.

Image Description

원 성 훈

Vice President / Public Opinion Partner

원성훈 부사장은 리서치 업계 입문 이후 다양한 공공분야 조사를 수행해 왔으며, 특히 정치 선거여론 조사에서 최고의 전문가로 인정 받고 있습니다. 서울시 선거여론조사 심의 위원, KBS 선거방송 자문위원을 역임하였으며, 2019년 부터는 한국통계학회 조사통계연구회 부회장, 한국조사협회 사회조사분과위원회 위원장에 취임하여 조사업계 및 통계학 발전을 위해 활동하고 있습니다.

원성훈 부사장은 KRi의 성장에 기여한 공로로 2019년에 Public Opinion Partner겸 부사장에 임명되어 KRi의 주력분야인 선거 예측 조사 및 정치 사회 현안 조사를 총괄하여 진두지휘하고 있고, 공공영역의 고객 만족도 조사 및 컨설팅, 정책 수요조사를 총괄하고 있습니다. 공공영역의 고객에게 가치있는 통찰력을 제공하기 위해 열정을 갖고 있습니다.

원성훈 부사장은 경희대학교에서 정치학 박사과정을 수료하였고, 광고전문가인 아내와 간호사의 길을 가고자 하는 딸과 함께 살고 있습니다. 친근한 남편이자 아빠가 되기 위해 가족과 함께 여행 다니기를 좋아하는 멋진 가장입니다.

SungHun Won

Vice President / Public Opinion Partner

SungHun Won, Vice President, has notable experience in diverse public research fields, and is acknowledged for his specialty in political election polls. He served as a Seoul Election Poll Review Member and KBS Election Broadcast Consultant. He is actively working for the development of research industry and statistics by serving as vice president of The Korean Statistical Association's Statistical Survey research group and as chairman of Korea Research Association's Social Survey Subcommittee.

For his contribution to our growth, he was appointed as Public Opinion partner, and is leading election prediction field, and political/social research, one of our main fields. He also provides guideline for consumer satisfaction research, consulting, and policy demand survey for the public domain. He is proactive & passionate about providing valuable insight for our clients.

He completed Doctor's Degree in Political Science at Kyunghee Univeristy, and is currently living with his wife, who is an advertising specialist, and his daughter, who is taking steps to become a nurse. He is an excellent household head who enjoys travelling with his family to be a friendly husband and father.

Image Description

지 재 구

Client Service Partner

지재구 상무는 글로벌 시장조사 업체와 국내 업체에서 다양한 프로젝트를 성공적으로 수행하였으며, 2016년 마켓인텔리전스 연구소장으로 영입되었으며, 현재 마케팅 영역의 Client Service Partner로 고객의 니즈를 파악하고, 네트워크 구축을 통해 고객 확장, 신규 비즈니스 기회 창출의 역할을 담당하고 있습니다.

지재구 상무는 1994년 리서치 업계에 들어온 이후 통신, 자동차, 전자, FMCG(식품, 담배, 주류) 분야에서 성공적인 케이스들을 만들었으며, 시장 기회 탐색에서 신제품 개발, 브랜드 관리에 이르기까지 다양하고 전문적인 전략 및 전술적 업무 경험을 보유하고 있습니다. 지속적으로 마케팅 리서치 강의를 하고 있으며, 최근 청년 창업가들에게 마케팅 기본 과정과 창업 전략 멘토링을 수행하고 있습니다.

지재구 상무는 인하대학교와 성균관대학교에서 경영학을 전공하였습니다. 팔순의 노모와 아내, 그리고 박효신을 동경하는 보컬리스트 대학생, 과학을 사랑하는 두아들과 함께 살고 있습니다.
전원생활을 동경하며 틈만 나면 산과 흙을 찾아가고자 하는 자연주의적인 삶을 추구합니다.

JaeGu Ji

Client Service Partner

JaeGu Ji, Director, has successfully conducted various products in global and domestic companies, and has started his career as director of Market Intelligence Research Institute in 2016. Currently, he takes his role in client expansion & finding new business opportunity through network building.

Since 1994, when he began his career in research industry, he created successful cases in communication, automobile, electronics, FMCG(food, drink, liquor) sectors, and holds has experiences in diverse and tactical work from market opportunity to new product development & brand management. He takes his time to teach in market research classes, and recently works as a mentor for young entrepreneurs in basic marketing & business strategy area.

He obtained a Master's Degree in Business Administration at Sungkyunkwan University. He currently lives with his mother who is eighty years old, his wife and two sons - one who is a vocalist university student who admires famous singer Park Hyo-shin, and one who loves science. He yearn for rural life, and seeks a naturalistic life going to the mountains and soil.

Image Description

서 지 원

Client Service Partner

서지원 상무는 지난 20여년간 상품/서비스 마케팅 및 마케팅 리서치 분야에서 다양한 프로젝트를 수행했습니다. 그동안의 업무 경험을 바탕으로 KRi에서는 기존 마케팅 리서치 업무 외에도 최근 화두가 되는 빅데이터, AI 등 Digital 분야에서 리서치와의 접목을 위한 신사업 개발 역량 확대에도 중점을 두고 있습니다.

서지원 상무와 KRi는 특별한 인연이 있습니다. 서지원 상무가 처음 마케팅 리서치 업무를 시작했던 곳이 바로 KRi이며, 이후 삼성전자와 주요 글로벌 리서치 회사 근무 후 다시 친정으로 돌아온 것입니다.

서지원 상무는 '수치'가 만들어지는 과정, 그 수치 뒤에 숨은 '의미', 그리고 해당 숫자를 만들고 활용하는 '사람'에 대한 통합적 이해를 위해 노력하고 있으며, 이를 위해 내/외부 고객의 목소리를 경청하는 것을 무엇보다 중요하게 생각합니다.

바쁜 직장 생활이지만 여유가 생길 때면 아내와 딸, 아들 이렇게 4명의 가족이 새로운 경험을 위해 국내, 해외 다양한 곳을 여행합니다. 더불어 Tech-Savvy한 성향으로 1998년 첫번째 휴대폰부터 현재의 스마트폰까지 모두 30개의 휴대폰을 가지고 있습니다.

Jiwon Seo

Client Service Partner

Jiwon Seo, Director, has worked on a variety of projects in product & service marketing and marketing research over the past twenty years. Based on his previous experience, he focuses on KRi's new business development initiatives to integrate research with the digital field including big data and AI, major driving forces behind current tech innovations.

He has a special relationship with KRi. KRi is where he started marketing research for the first time, and the mothership he returned to after working for Samsung Electronics and major global research companies.

He values a comprehensive understanding of three factors: the process of measuring 'number', the 'meaning' behind the number, and a 'person' who makes and uses the number. He believes that listening to the voices of internal and external customers is the key to this integrated understanding.

Although he is busy at work, he travels with his family to various places, both domestically and internationally, when he is free. In addition, with a great interest in new gadgets, he has 30 mobile phones including his first cellphone in 1998 and the current top-end smartphones.

Image Description

개인정보처리방침
 
(06133) 서울 강남구 테헤란로 7길 12, 3F / 7F
TEL. +82-2-3415-5100
© 2019. Korea Research International Inc. all right reserved.

Privacy Policy
 
12, Teheran-ro-7-gil, Gangnam-gu, Seoul, Korea
TEL. +82-2-3415-5100
© 2019. Korea Research International Inc. all right reserved.