우리는 지난 30여 년간 정부 및 공공기관, 국내외 기업의 현안을 분석 연구하여 고객과 함께 상생의 가치를 실현하기 위해 달려왔습니다.
우리 직원들은 고객의 가치 창출을 위한 리서치 컨설팅의 최고 전문가들로 구성되어 있습니다.
For the past 30 years, we have strived to fulfill the value of coexistence,
by analyzing pending issues of the government, public institutions, domestic & international enterprises.
We are group of the top experts in research consulting field for client value creation.
Where We Are From
박 영 준 Founder
YoungJun Park Founder
“The First Value Creator”
“우리는 과학적 조사와 전략적 컨설팅을 지향하며, 기업과 사회의 동반자로 가치를 공유하고 미래를 준비해 나가는 파트너로 조사업계에서 선도적 역할을 수행할 것입니다”
We pursue scientific research and strategic consulting, and take a leading role in the research industry as a partner of companies & the society,
sharing value and planning for the future.
KRi History
창업 그리고..
Foundation and pioneer
1988 ~ 1998
“한국 사회여론조사를 주도하다”
· 국내 최초 CATI & CAPI 시스템 구축 (선거조사, 유권자 관리 시스템 도입)
· 지방선거, 총선, 대선 예측조사 성공적 수행
“Leading the public opinion on politics & election of Korea.”
· First to build CATI & CAPI system in Korea (Introduction of election research, voter management system)
· Successful prediction of local, general and presidential election research
21세기를 맞이하며..
Welcoming the 21st century with new relationship
1999 ~ 2008
“글로벌 조사회사와 제휴를 통한 확장”
· 영국계 리서치회사 Research International과 합작법인 ㈜리서치인터내셔날 KRC 설립
· 홍콩계 DUN & Bradstreet와 업무제휴
· 고객만족도 전문기관 JD Power와 합작법인 설립
· 고박영준 회장, 한국조사협회 회장 역임
“Expansion through partnership with global research companies.”
· Establishment of joint company with Research International, British research company, Research International KRC Inc.
· Business partnership with DUN & Bradstreet, Hong Kong data & analytics company
· Establishment of joint company with JD Power, customer satisfaction specialized agency
· The late KRi chairman, Young Jun Park, serve as a chairman of Korea Research Associationas
성장의 엔진을 가동하다..
Operate & secure growth engine
2009 ~ 2018
“종합 리서치 회사로 위상을 공고히 하다”
· 22년 연속 선거 예측 조사 성공적 수행
· 사회여론조사 본부, 마케팅 본부 체제 구축
· 기업부설 마켓인텔리전스 연구소 개설
“Strengthening status as comprehensive research company.”
· Successful prediction of election research for 22 years & running
· Organize Public & Market research headquarter
· Established affiliated Market Intelligence Research Institute
성장의 축을 세계로..
Extend & Grow our specialty to Global market
2019 ~
“명실상부한 글로벌 리서치 컨설팅 회사로의 기반 구축”
“Establishing foundation as a true global research consulting company.”
KRi 5 Values
“고객 가치 창출을 위한 구성원의 역량을 극대화하며 패러다임 리딩”
“구성원 개개인의 다양한 개성과 관점을 존중, 의견공유를 통한 함께 하는 문화”
“마음, 정신과 신체가 건강한 구성원”
“우리에게 가장 소중한 것은 가족, 가족과 함께하는 회사”
“구성원의 독립성과 자기 결정권을 통한 활동 자율성 보장”
“We value & maximize Competency of our members by creating paradigm reading opportunity and client oriented value.”
“We value & apprise individuality of each member and create Harmonious culture through continuous opinion sharings.”
“We value & care for a Healthy mind, spirit and body. ”
“We value & retain one community spirit. KRi members are one big Family.”
“We value & secure Autonomy in duty and organization through independency and self-determination.”
Our Leadership
박 준 빈
Vice Chairman CEO / Business Partner
박준빈 부회장은 변화하는 시장환경 및 고객 니즈에 맞는 성장 방향 수립을 통한 비즈니스 성과 창출에 Core Role을 담당하고 있습니다. 국내·외 비즈니스 네트워크 구축, 신규 사업 개발 및 투자 결정을 통한 KRi의 성장 역량 구축에 힘쓰고 있습니다.
"한가지를 하더라도 전문적으로 제대로 한다" 는 신념 하에 본 업의 Quality Improvement에 무게를 두고 있으며, 전문 기술과 영역을 가진 업체, 인력과 Collaborative 네트워크 구축을 통해 함께 다양한 기회를 창출하고자 합니다. 서로에 대한 Understanding & Empathy를 통하여 의미있는 비즈니스 기회를 생성하고, Open mind로 새로움을 받아들이고 활용할 수 있는 자세가 회사 성장의 기반이라고 믿고 있습니다.
박준빈 부회장은 2007년부터 KRi에서의 다양한 경험을 통해 회사 운영과 성장에 주요한 동료 staff의 Unity & Motivation 요소를 찾아내고, Shared Value Management의 토대를 구축하였습니다.
퍼듀대에서 경영학을 전공한 박준빈 부회장은 청소년기를 미국에서 생활하며 각기 다른 나라, 환경에서 온 인원들과의 생활을 통해 다양한 사고방식 과 풍습들을 경험하며, Diverse Vision을 형성할 수 있었습니다. 또한 자립심과 긍정적인 마인드를 함양하며 회사 운영의 기반을 마련했습니다.
박준빈 부회장은 수영, 크로스 트레이닝 등 활동적인 취미 활동을 통해 Positive & Proactive한 기운을 형성하고 유지하기 위해 노력합니다.
JunBin Park
Vice Chairman CEO / Business Partner
JunBin Park, Vice Chairman, is in charge of the core role to establish growth direction in accord to the changing market environment and clients' demand. He strives to develop domestic·foreign business network, new business field and investment for better opportunities.
Acting up to his belief of "Perform with dignity & profession", he focuses on quality improvement of the work, and aims to create various opportunities through building collaborative network with enterprises that have notable technology & field and human resource. He believes that the attitude of 'Understanding & Empathy towards each other' creates business opportunities, and accepting and utilizing freshness with an open mind is the basis for company growth.
Since 2007, with various experiences at KRi, he has learn that 'Unity & Motivation' is the key factor for company management & growth and has built the foundation of shared value management.
He spent his adolescence in the US where he developed 'Diverse Vision' through communicating with people from various countries and environments. Also, he formed his base for company management promoting independence and a positive mind. He majored Business Administration in Purdue University.
He makes effort to create and maintain positive & proactive energy through active hobbies such as swimming, cross-training, etc.
조 우 철
President CEO / Business Partner
조우철 대표는 2019년 3월 KRi에 신임 공동대표로 부임하여 빠르게 변화하는 시장환경 및 고객 니즈에 맞은 회사 성장 전략의 수립 및 실행을 리딩하고 있으며, 직원의 역량 강화를 통해 고객에게 최상의 가치를 제공함으로써 고객 확대 및 회사의 질적·양적 성장에 기여하고 있습니다.
조우철 대표는 지난 23년간 다양한 산업분야 및 주제로 마케팅 리서치를 수행하였으며, 특히 FMCG(식품, 음료, 생활용품, 주류, 담배 등) 및 금융, 전자분야에서 국내 및 해외 프로젝트를 성공적으로 수행한 경험을 보유하고 있습니다. 최근에는 국내 기업의 해외 진출을 위한 Go to Market Strategy 관련 프로젝트 수행에 높은 관심을 보이고 있습니다.
조우철 대표는 KRi에 부임하기 전 TNS, Ipsos 등 전세계 최고의 글로벌 리서치 회사에서 리서치 업계 트랜드와 시스템을 경험하였으며, 특히 Ipsos의 성장에 큰 기여를 하였습니다.
중앙대학교에서 심리학 석사를 취득하였으며, 2003년부터 남서울 대학교에서 광고홍보학을 가르치면서, 리서치를 알고자 하는 많은 분들에게 기회를 제공하고자 노력하고 있습니다.
1997년 결혼하여 아내와 아들이 있으며, 주말에 아들과 함께 농구와 수영을 하고 함께 영화 감상도 하면서 친구처럼 지내고 있습니다.
WooChul Cho
President CEO / Business Partner
WooChul Cho is newly appointed as CEO on March 2019, and is leading establishment & operation of the growth strategy in accordance to the changing market environment and customer needs. Also, he is contributing to client expansion & qualitative development strengthening our members' capability.
For the past 23 years, he has experienced marketing research in diverse industry and topics, and has successful experience of domestic/foreign projects in FMCG(food, drink, daily supplies, liquor, cigarette, etc.), Finance & Electronics industry. He is highly interested in conducting projects related to 'Go to Market Strategy' for overseas expansion of domestic companies.
He experienced the latest trend and system of research industry in best global research firms such as TNS and Ipsos, and has greatly contributed to the growth of Ipsos.
He has Master's degree in psychology at Chungang University, and he teaches Advertising and public relations at Nam Seoul Univeristy since 2003 in which he strives to provide opportunities to learn more about research.
He got married in 1997, and has a son. He tries to have very friendly and intimate relationship with his son playing basketball and swim with him during weekends.
원 성 훈
Vice President / Public Opinion Partner
원성훈 부사장은 리서치 업계 입문 이후 다양한 공공분야 조사를 수행해 왔으며, 특히 정치 선거여론 조사에서 최고의 전문가로 인정 받고 있습니다. 서울시 선거여론조사 심의 위원, KBS 선거방송 자문위원을 역임하였으며, 2019년 부터는 한국통계학회 조사통계연구회 부회장, 한국조사협회 사회조사분과위원회 위원장에 취임하여 조사업계 및 통계학 발전을 위해 활동하고 있습니다.
원성훈 부사장은 KRi의 성장에 기여한 공로로 2019년에 Public Opinion Partner겸 부사장에 임명되어 KRi의 주력분야인 선거 예측 조사 및 정치 사회 현안 조사를 총괄하여 진두지휘하고 있고, 공공영역의 고객 만족도 조사 및 컨설팅, 정책 수요조사를 총괄하고 있습니다. 공공영역의 고객에게 가치있는 통찰력을 제공하기 위해 열정을 갖고 있습니다.
원성훈 부사장은 경희대학교에서 정치학 박사과정을 수료하였고, 광고전문가인 아내와 사회초년생 딸과 함께 살고 있습니다. 친근한 남편이자 아빠가 되기 위해 가족과 함께 여행 다니기를 좋아하는 멋진 가장입니다.
SungHun Won
Vice President / Public Opinion Partner
SungHun Won, Vice President, has notable experience in diverse public research fields, and is acknowledged for his specialty in political election polls. He served as a Seoul Election Poll Review Member and KBS Election Broadcast Consultant. He is actively working for the development of research industry and statistics by serving as vice president of The Korean Statistical Association's Statistical Survey research group and as chairman of Korea Research Association's Social Survey Subcommittee.
For his contribution to our growth, he was appointed as Public Opinion partner, and is leading election prediction field, and political/social research, one of our main fields. He also provides guideline for consumer satisfaction research, consulting, and policy demand survey for the public domain. He is proactive & passionate about providing valuable insight for our clients.
He completed Doctor's Degree in Political Science at Kyunghee Univeristy, and is currently living with his wife, who is an advertising specialist, and his daughter. He is an excellent household head who enjoys travelling with his family to be a friendly husband and father.
김 다 슬
Mobility Business Partner
김다슬 전무는 글로벌 자동차 시장에 대한 풍부한 경험과 전문적 지식을 갖춘 마케팅 인텔리전스 전문가입니다. 지난 25년간 글로벌 마케팅 리서치/커뮤니케이션 에이전시와 자동차 제조사에서 근무하며, 차량의 개발, 출시, 판매, 상품성 개선으로 이어지는 Product Life Cycle 전반에 걸쳐 시장 데이터 수집/분석을 통해 정교한 마케팅 전략을 수립하고 체계적으로 실행하는 업무를 수행해 왔습니다.
관련하여 6대주의 주요 도시에서 자동차 고객 및 산업 관련 전문가들의 의견을 청취하고, 50여 국가에서 설문조사를 통해 시장과 고객 데이터를 수집하고 분석한 경험이 있습니다.
최근에는 기술의 발전으로 차량의 전동화, 디지털화, 네트워크화가 급진전되면서 상용화되고 있는 전기차, 자율주행차 등의 하이테크 차량과 스마트폰으로 대표되는 ICT의 결합이 인간의 삶을 어떻게 변화시키게 될 것인지에 관해 큰 관심을 두고 이동의 자유가 여가활동, 직업, 주거 등등의 인간사 전반을 어떻게 바꾸게 될 것이며, 이로 인해 소비 생활은 어떻게 변모할 것인 것 등에 대해 공부하기 시작했습니다.
연세대학교에서 사회학을 전공하였고, 건강관리를 위해 헬스와 골프에 매진하고 있으며, 컨텐츠와 미술을 공부하고 있는 대학생 두 딸과 세대차이 없이 소통하고자 노력하고 있습니다.
DarSeul Kim
Mobility Business Partner
DarSeul Kim is the Managing Director and a marketing intelligence specialist with vast experience and specialized knowledge on the global automobile market. He has worked at a global marketing research/communication agency and automobile manufacturing industry for the past 25 years. His experiences spans the complete Product Life Cycle that connects development, launch, sales and marketability improvement. He has established elaborate marketing strategies through market data gathering/analysis and has carried out work that requires systematic performance.
He has gathered the opinions of automobile customers and related industry specialists from major cities around the 6 continents and has collected and analysed market and customer data through surveys from around 50 countries.
Through recent developments in technology and the rapid progress in electric motors, digitalization and networks, he has taken a huge interest on how the combination of commercialized electric automobiles, self-driving vehicles etc. that make up hightech vehicles and ICT(smartphones), can change the lifestyle of people. He has also started studying how the freedom of movement will alter human affairs through our leisure activities, occupations, housing etc. and how this will transform our comsumer lifestyle.
DarSeul Kim has majored in sociology from Yonsei University, has been delving into playing golf and working out at a gym to manage his health. He has also endeavors to communicate with her two daughters in college who are majoring in contents and arts respectively.
서 지 원
Client Service Partner
서지원 상무는 지난 20여년간 상품/서비스 마케팅 및 마케팅 리서치 분야에서 다양한 프로젝트를 수행했습니다. 그동안의 업무 경험을 바탕으로 KRi에서는 기존 마케팅 리서치 업무 외에도 최근 화두가 되는 빅데이터, AI 등 Digital 분야에서 리서치와의 접목을 위한 신사업 개발 역량 확대에도 중점을 두고 있습니다.
서지원 상무와 KRi는 특별한 인연이 있습니다. 서지원 상무가 처음 마케팅 리서치 업무를 시작했던 곳이 바로 KRi이며, 이후 삼성전자와 주요 글로벌 리서치 회사 근무 후 다시 친정으로 돌아온 것입니다.
서지원 상무는 '수치'가 만들어지는 과정, 그 수치 뒤에 숨은 '의미', 그리고 해당 숫자를 만들고 활용하는 '사람'에 대한 통합적 이해를 위해 노력하고 있으며, 이를 위해 내/외부 고객의 목소리를 경청하는 것을 무엇보다 중요하게 생각합니다.
바쁜 직장 생활이지만 여유가 생길 때면 아내와 딸, 아들 이렇게 4명의 가족이 새로운 경험을 위해 국내, 해외 다양한 곳을 여행합니다. 더불어 Tech-Savvy한 성향으로 1998년 첫번째 휴대폰부터 현재의 스마트폰까지 모두 30개의 휴대폰을 가지고 있습니다.
Jiwon Seo
Client Service Partner
Jiwon Seo, Director, has worked on a variety of projects in product & service marketing and marketing research over the past twenty years. Based on his previous experience, he focuses on KRi's new business development initiatives to integrate research with the digital field including big data and AI, major driving forces behind current tech innovations.
He has a special relationship with KRi. KRi is where he started marketing research for the first time, and the mothership he returned to after working for Samsung Electronics and major global research companies.
He values a comprehensive understanding of three factors: the process of measuring 'number', the 'meaning' behind the number, and a 'person' who makes and uses the number. He believes that listening to the voices of internal and external customers is the key to this integrated understanding.
Although he is busy at work, he travels with his family to various places, both domestically and internationally, when he is free. In addition, with a great interest in new gadgets, he has 30 mobile phones including his first cellphone in 1998 and the current top-end smartphones.
이 혜 진
Client Service Partner
이혜진 상무는 지난 2002년부터 FMCG를 비롯하여 전자제품까지 소비자가 일상에서 사용하는 다양한 제품 및 서비스 관련 마케팅 리서치를 수행해 왔습니다.
변화하는 시장의 트렌드를 빠르게 파악하고 그 안에 담긴 고객 니즈의 변화의 의미를 이해함으로써 클라이언트에게 전략적 통찰을 제공하기 위해 노력하였습니다
그 동안의 업무 경험을 바탕으로 KRi의 마케팅 리서치 Reputation을 높여왔으며,
Micro한 통찰력이 더 중요해진만큼 다양한 산업에서 경험한 노하우를 바탕으로 고객의 목소리에 담겨 있는 진정한 의미를 이해하고
‘숫자’ 하나 하나가 가리키는 방향을 찾아 진정한 고객 가치를 발굴하는데 힘쓰고 있습니다.
워킹맘으로서 일과 가정에서의 역할을 모두 잘 해 내는 것이 쉽지 않지만 일에 집중하지 않는 시간에는
최대한 아이와 소통을 하며 엄마를 필요로 할 때 항상 있어주며, 따뜻한 엄마로서의 역할을 해 내려고 합니다.
Hyejin Lee
Client Service Partner
Director Hyejin Lee has performed marketing research from 2002 related to a wide range of products and services used daily by consumers spanning from FMCG to electronic products.
She has taken strides to quickly identify transformative market trends and understand the meaning within transitions in consumer’s needs to provide strategic insights to her clients.
Lee has also helped foster KRi’s marketing research reputation with her work experience and background. Furthermore, with the growing importance of micro-insights, Lee has
especially exerted efforts to understand the true meaning behind the consumer’s voice with her background experience in various industries. She has also focused on discovering
the consumer’s true value by looking for directions pointed out by each ‘statistic’ and ‘number’.
Although it isn’t easy to perform the roles and responsibilities as a member of the workforce and as a working mother, she has nevertheless tried her utmost to always
communicate and be with her child when she isn’t concentrating at work and has tried her best to perform her role as a warm, affectionate mother.